دوشنبه ۰۷ خرداد ۰۳ | ۱۸:۱۴ ۱۵ بازديد
محتوای جذاب بصری به بخشی حیاتی از استراتژی های بازاریابی برای ایجاد تبدیل شده است. این روزها، محصول شما در زمینه سفید ساده دیگر کافی نیست. عکاسان باید بدانند که برای جذب مخاطب باید در روش های عکاسی خود نوآور و خلاق باشند. این بدان معنی است که در حالی که آنها از کلیشه های زمان خود اجتناب می کنند، از روش های رایج نیز پیروی می کنند و از روندهای عکاسی الهام می گیرند. زیرا ایده خلاقانه یک عکاس برای نمایش محصولات شما همه چیز را تغییر می دهد.
شاید یک یا چند ایده عکاسی صنعتی همان چیزی باشد که برای زیبا کردن عکسهایتان به آن نیاز دارید. در مقاله امروز مجموعه ای از ایده های ساده، خلاقانه و پیچیده را گردآوری کرده ایم تا شما را با هر سطحی از عکاسی تبلیغاتی و نحوه تحقق آن آشنا کنیم. اینها ایده هایی هستند که هم برای عکاسی محصول با تلفن همراه و هم برای دوربین عکاسی حرفه ای قابل اعمال هستند. اما در نظر داشته باشید که هیچ ایده عکاسی تبلیغاتی بدون اجرای صحیح و اصولی در یک کمپین تبلیغاتی نمی تواند مخاطبی را جذب کند.
1. اجزای عکس را در هوا آویزان کنید!
مخاطبان گاهی اوقات از فضاهای تخیلی استقبال می کنند (که مخفیانه سعی در فریب دادن آنها ندارند). در معرض دید قرار دادن محصول در حالی که به طور جادویی بین زمین و هوا معلق است، این توهم را ایجاد می کند که گرانش را به چالش می کشد و حس تخصصی بودن محصول را برمی انگیزد. چنین جلوه جذابی می تواند فرصتی برای نمایش محصول در زوایای مختلف نیز باشد. نمونه جذاب این نوع عکاسی را می توان در طرح بسته بندی زعفران خلیلی - که در مجموعه ظریف گرافیک طراحی شده است، مشاهده کرد.
با استفاده از این روش در عکاسی محصول، تمامی لایه های بسته بندی به خوبی خودنمایی می کنند. مثل اینکه سه حالت مختلف عکس در یک عکس وجود دارد.
2. از رنگ ها استفاده کنید!
این ایده عکاسی تبلیغاتی همه چیز در مورد رنگ است. آیا محصول باید فضایی آرام و آرامش بخش را تداعی کند؟ چه لوازم یا تنظیماتی می تواند این را برجسته کند؟
به این فکر کنید که محصول برای چه چیزی است و به چه کسانی نشان داده می شود. (به عنوان مثال به عکس بالا نگاه کنید. آیا فکر می کنید استفاده از رنگ های تیره برای عکاسی از غذا و محصولات تازه ایده خوبی است؟ البته که نه.)
در مرحله بعد، مطمئن شوید که اجزای عکس، پسزمینه، سبک و داستان شما با رنگهای شما مطابقت دارند. همچنین باید مراقب عواملی باشید که می توانند آن را مختل کنند. در دو سطح به آن فکر کنید:
پیام هایی که هر رنگ به تنهایی حمل می کند. اینجاست که روانشناسی رنگ نقش حیاتی ایفا خواهد کرد.
هماهنگی رنگ با یکدیگر در تصویر. توجه داشته باشید که برخی از رنگ ها مطابقت ندارند. حتی اگر هر دو پیام خوبی در برند شما داشته باشند.
مهمتر از همه، شما نباید حواس خود را از محصول پرت کنید. به همین دلیل بهتر است از رنگ های خنثی برای اجزای ثانویه عکس و پس زمینه استفاده کنید.
3. محیط خود را با دقت انتخاب کنید.
اتاقی که در آن عکس می گیرید بسیار مهم است. اگر می خواهید از نور طبیعی استفاده کنید، پنجره ها می توانند منبع خوبی برای نور طبیعی باشند. و می توانید موقعیت میز را برای تغییر کیفیت و توزیع نور تغییر دهید.
اگر به پنجره نزدیکتر باشید، نور ملایم تری با سایه های تیره ملایم خواهید داشت. اگر میز را از پنجره دور کنید، نور یکنواخت بیشتری خواهید داشت و سایه ها روشن تر اما واضح تر می شوند. علاوه بر نور، پس زمینه و جزئیات چیدمان محیط باید متناسب با محتوای تصویر باشد تا تصویر نهایی جذابیت و حس زیبایی مناسب را به مخاطب منتقل کند.
4. از بسته بندی استفاده کنید.
به گزارش بابافت: حتما محصول را به خوبی بسته بندی کنید و از بسته بندی آن چندین عکس جداگانه بگیرید. این اقدامات می تواند اعتماد مشتری را به شما چند برابر کند. به کار خود و اعتماد مشتریان خود احترام بگذارید.
5. محصول را در برنامه خود نمایش دهید!
یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای عکاسی تبلیغاتی، قرار دادن محصول در سناریوهایی است که کاربرد آن را به مخاطب نشان دهد. این صحنه ها به مخاطب شما بیشترین زمینه را برای درک محصول شما می دهد. اینجاست که برای مثال می توانید با استفاده از عکاسی مد و مدلینگ موجی از مخاطبان جدید را جذب کنید. در حین استفاده از محصول می توان مخاطب هدف را در این صحنه ها دید.
به عنوان مثال تصویر بالا آگهی دوربین (به عنوان محصول) را نشان می دهد که برای مخاطب نیز رضایت بخش است. این مورد نه تنها در عکاسی، بلکه به عنوان یک ایده برای عکس های محصول نیز استفاده می شود.
6. از زوایای عجیب و غریب و نامتعادل عکس بگیرید!
عکاسی محصول از زوایای غیرمعمول می تواند به تصاویر محصول بعد جذابیت بیشتری بدهد. عکاسی از زوایای مایل یا هم سطح چشم، دید متفاوتی از محصول به بیننده می دهد. همچنین با این روش می توان جزئیات و ویژگی های ریز و ناآشنا از محصول را که از زوایای معمول دیده نمی شود به تصویر کشید. بازی عکس خلاقانه